Preambule
Reklamační řád upřesňuje postup v případě, že přes veškeré úsilí společnosti TIERRA VERDE (prodávajícího) o zachování vysoké kvality a bezvadnost nabízeného zboží vznikne na straně kupujícího oprávněný důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady prodávaného zboží.
Veškeré reklamace, včetně neoprávněných, se prodávající snaží (je-li to možné) řešit ke spokojenosti kupujících.
Článek I: Prevence
- Při zadávání objednávky zboží je nutné, aby kupující před odesláním objednávky zkontrolovali její obsah.
- Při používání výrobků TIERRA VERDE je nutné, aby kupující věnovali dostatečnou pozornost doporučení k používaní, které je uvedeno na obalu výrobku, v příbalových letácích nebo na webových stránkách prodávajícího. V případě nejasností ohledně použití výrobku kontaktujte prodávajícího na e-mailu info@tierraverde.cz nebo telefonicky na čísle +420 731 098 805.
Článek II: Základní podmínky reklamace
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Za vadu nelze považovat:
- vizuální nebo čichové vjemy nepříjemné pro zákazníka
- změny vyplývající z přírodního charakteru použitých surovin
- omyl na straně kupujícího při objednávání zboží
- opotřebení nebo spotřeba zboží způsobené obvyklým používáním nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti)
- pro vadu je sjednána sleva z kupní ceny
- zboží dodané k objednávce jako dárek
- vlastnosti produktů druhé jakosti (např. tužší štětiny kartáčků)
- Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit práva z vady, která se vyskytne u zakoupeného zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. U spotřebního zboží však jen v případě, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby. Pokud datum spotřeby uvedeno je lhůta se zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží. Kupující podnikatel je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění dle příslušných ustanovení z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.
- Uplatní-li kupující právo z vadného plnění řádným způsobem, bude reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nebude-li s kupujícím sjednána lhůta delší.
Článek III: Místo a způsob uplatnění reklamace
- V případě vad našeho zboží a nutnosti jeho reklamace tak učiňte bezprostředně po zjištění vady u zboží.
- Reklamaci může kupující uplatnit následujícími způsoby:
- E-mailem na reklamace@tierraverde.cz
- Poštou na korespondenční adresu
- Osobně na adrese provozovny TIERRA VERDE, s.r.o., Vintrovna 482/5d, 664 41 Popůvky
Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace (kde uvede datum přijetí reklamace, její obsah, a především požadovaný způsob vyřízení ze strany kupujícího).
- V informaci o uplatnění reklamace (přes e-shop, e-mailem nebo poštou) kupující uvede:
- identifikační údaje (jméno, příjmení / firmu; dat. nar./IČO; adresu bydliště/sídla)
- číslo faktury
- druh a rozsah vad na reklamovaném zboží, jak se vady zboží projevují - pro vyřešení reklamace je nezbytná fotodokumentace, prosíme, nafoťte vady a fotografie nám zašlete
- jaký nárok z vadného plnění uplatňujete
- datum
- podpis
- Na uplatněnou reklamaci bude prodávající reagovat do 3 pracovních dnů s informací o zahájení reklamačního řízení.
- Pro zdárné vyřešení reklamace je kupující povinen poskytnout prodávajícímu o potřebnou součinnost.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů k uplatnění reklamace, zejm. poštovného v nutné výši.
Článek IV: Postup uplatnění reklamace na modelových příkladech
- Poškozený balík
- V případě viditelného poškození balíku nebo zboží v něm je kupující oprávněn zásilku nepřevzít. V případě převzetí zásilky je kupující povinen sepsat protokol o poškození (formulář má k dispozici řidič dopravní společnosti). Následně je nutné prodávajícímu do 24 hodin od převzetí zásilky poskytnout podklady pro reklamaci, aby mohl řešit reklamaci s přepravní společností. Nejasné, chybějící nebo opožděné zaslání podkladů potřebné pro zahájení řízení o reklamaci můžou být důvodem pro zamítnutí reklamace.
- Poškozené zboží
- V případě převzetí zásilky, na které nebylo zjevné poškození obalu, avšak obsah je poškozen, postupuje kupující obdobně jako v případě č. 1 (vyjma potvrzení protokolu o poškození ze strany řidiče doručovací společnosti).
- Skrytá vada zboží
- Vadu projevenou později kupující reklamuje bezprostředně po jejím zjištění způsobem uvedeným v čl. III. odst. 2.
- Pro prokázání vady výrobku může prodávající požadovat zpětné zaslání vadného zboží. Při spotřebě více jak ¼ výrobku nemusí být reklamace uznána.
- V případě, že výrobek nenaplňuje očekávání kupujícího ohledně účinnosti, nemusí se jednat o vadu a reklamace tak nemusí být reklamace akceptována. I v takovém případě se však prodávající pokusí nalézt konstruktivní řešení.
- Neshoda mezi objednávkou, fakturou a/nebo dodanými výrobky a zbožím
- Před hlášením neshody mezi objednávkou a dodaným zbožím je ze strany kupujícího třeba nejprve ověřit, jestli mu byly doručeny veškeré balíky. Zásilky s více balíky jsou označeny na balících formou „číslo balíku/celkový počet balíků“.
- V případě nedoručení některého z balíků nebo nedoručení objednávky do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky kupující o uvedeném neprodleně informuje prodávajícího.
- V případě neshody způsobené jiným důvodem, než nedoručením balík kupující o uvedeném neprodleně informuje prodávajícího způsobem popsaným v čl. III. odst. 2.
Článek V: Způsoby řešení reklamace
V případě oprávněné reklamace je právem kupujícího, aby prodávající zboží bezplatně a neodkladně uvedl do stavu zodpovídajícího požadavkům kupujícího a sjednal nápravu jedním z následujících způsobů:
Kupující spotřebitel:
- V případě výskytu odstranitelné vady má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat výměnu zboží (na přání kupujícího lze vyměnit za jakékoliv zboží). Pokud není výměna zboží možná, může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.
- V případě neodstranitelné vady má kupující právo na výměnu zboží, odstoupení od smlouvy a vrácení ceny za zboží, nebo poskytnutí přiměřené slevy z ceny zboží.
- V případě zamítavého stanoviska k reklamaci bude prodávající kupujícího písemně (e-mailem nebo poštou) informovat včetně zdůvodnění zamítnutí reklamace (ukončení reklamačního řízení).
Kupující podnikatel: Práva z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Článek VI: Závěrečné ustanovení
Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
Tento reklamační řád je součástí Všeobecných obchodních podmínek nabývá platnost dne 17. 8. 2021.