Preambule
Reklamační řád upřesňuje postup v případě, že přes veškeré úsilí společnosti TIERRA VERDE (prodávajícího) o zachování vysoké kvality a bezvadnost nabízeného zboží vznikne na straně kupujícího oprávněný důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady prodávaného zboží.
Veškeré reklamace, včetně neoprávněných, se prodávající snaží (je-li to možné) řešit ke spokojenosti kupujících.
Článek I: Místo a způsob uplatnění reklamace
- V případě vad našeho zboží a nutnosti jeho reklamace tak učiňte bezprostředně po zjištění vady u zboží.
- Kupující, který je zaregistrován v našem e-shopu, reklamaci uplatňuje po přihlášení do svého účtu. V záložce MOJE REKLAMACE vybere objednávku a poté vyplní tato pole:
- důvod reklamace
- upřesnění reklamace
- reklamované produkty (celá objednávka, nebo jen vybrané položky)
- návrh řešení
- fotodokumentace
- Neregistrovaný kupující může reklamaci uplatnit následujícími způsoby:
- e-mailem na reklamace@tierraverde.cz
- osobně na adrese provozovny TIERRA VERDE, s.r.o., Vintrovna 482/5d, 664 41 Popůvky
V informaci o uplatnění reklamace kupující uvede:
- identifikační údaje (jméno, příjmení, adresa)
- číslo faktury
- důvod reklamace
- upřesnění reklamace
- reklamované produkty
- návrh řešení reklamace
- fotodokumentace
- datum
- podpis
- Na uplatněnou reklamaci bude prodávající reagovat do 3 pracovních dnů s informací o zahájení reklamačního řízení.
- Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění reklamace, kde uvede datum přijetí reklamace, její obsah, a především požadovaný způsob vyřízení ze strany kupujícího.
- Pro zdárné vyřešení reklamace je kupující povinen poskytnout prodávajícímu o potřebnou součinnost.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů k uplatnění reklamace, zejm. poštovného v nutné výši.
Článek II: Způsoby řešení reklamace
- V případě oprávněné reklamace je právem kupujícího, aby prodávající zboží bezplatně a neodkladně uvedl do stavu zodpovídajícího požadavkům kupujícího a sjednal nápravu jedním z následujících způsobů:
- V případě výskytu odstranitelné vady má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat výměnu zboží (na přání kupujícího lze vyměnit za jakékoliv zboží). Pokud není výměna zboží možná, může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.
- V případě neodstranitelné vady má kupující právo na výměnu zboží, odstoupení od smlouvy a vrácení ceny za zboží, nebo poskytnutí přiměřené slevy z ceny zboží.
- V případě zamítavého stanoviska k reklamaci bude prodávající kupujícího písemně (e-mailem nebo poštou) informovat včetně zdůvodnění zamítnutí reklamace (ukončení reklamačního řízení).
Článek III: Prevence
- Při zadávání objednávky zboží je nutné, aby kupující před odesláním objednávky zkontrolovali její obsah.
- Při používání výrobků TIERRA VERDE je nutné, aby kupující věnovali dostatečnou pozornost doporučení k používaní, které je uvedeno na obalu výrobku, v příbalových letácích nebo na webových stránkách prodávajícího. V případě nejasností ohledně použití výrobku kontaktujte prodávajícího na e-mailu info@tierraverde.cz nebo telefonicky na čísle +420 511 119 820.
Článek IV: Základní podmínky reklamace
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Za vadu nelze považovat:
- vizuální nebo čichové vjemy nepříjemné pro zákazníka
- změny vyplývající z přírodního charakteru použitých surovin
- omyl na straně kupujícího při objednávání zboží
- opotřebení nebo spotřeba zboží způsobené obvyklým používáním nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti)
- pro vadu je sjednána sleva z kupní ceny
- zboží dodané k objednávce jako dárek
- vlastnosti produktů druhé jakosti (např. tužší štětiny kartáčků)
- Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit práva z vady, která se vyskytne u zakoupeného zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. U spotřebního zboží však jen v případě, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby. Pokud datum spotřeby uvedeno je lhůta se zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží. Kupující podnikatel je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění dle příslušných ustanovení z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.
- Uplatní-li kupující právo z vadného plnění řádným způsobem, bude reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nebude-li s kupujícím sjednána lhůta delší.
Článek V: Závěrečné ustanovení
Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
Tento reklamační řád je součástí Všeobecných obchodních podmínek nabývá platnost dne 22. 5. 2024.